reklama

Nesúďte človeka len preto, že Vám niekto o ňom niečo zlé povedal

Nechávaš sa ovplyvniť názormi a rečami druhých ? Nevieš si vytvoriť názor o druhom sám ? Prečo sa ovplyvňuješ názormi iných ?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Krátkym blogom by som sa chcel priblížiť téme "Prvý dojem- reči priateľov a známych ". Verím že sa začítate.

Dôraz na prvý dojem je jedna z najčastejších chýb, ktorej sa dopúšťame pri hodnotení iných. Napriek tomu má významnú úlohu pri prvom stretnutí partnerov, priateľov, napríklad na pracovnom pohovore alebo obchodnom rokovaní. Niekoľko sekúnd. Aj keď sa tento spôsob hodnotenia kritizujeme, zrejme sa ho nikdy nezbavíme. Obraz, ktorý si o druhom vytvoríme v priebehu 30 sekúnd až štyroch minút, v nás pretrvá i roky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ženu, ktorú som spoznal asi pred dvoma rokmi, som nikdy vo svojom krátkom, útlom živote nikdy nevidel. O tejto žene som počul len z úst mojich priateľov, či kolegov . Veľmi som túžil túto "neznámu" ženu veľmi spoznať. Túžil som s ňou prehovoriť pár slov. Nejako sa mi to nedarilo. No jedného dňa to prišlo. Z úst mojich priateľov vyšlo pár pozitívnych slov a mnoho negatívnych. Chcel som ju zažiť na vlastnej koži, jej správanie, chcel som vidieť jej pohľad, ako sa bude tváriť a všeličo možné, čo potvrdí to, čo o nej väčšina rozpráva. 

Po prvom slove, nepamätám ako, kde a kedy, no viem, že sa potvrdili všetky slová. Táto žena vo mne vyvolala úplne negatívny postoj, vyžarovala z nej veľká diplomacia, prísnosť, ​vážnosť. Keď na mňa zazrela z auta pohľadom, nevedel som si nič myslieť, čo si myslí ona o omne. Bolo vidno že, neprehovorí s hocikým. Cítil som sa ako hurikán, ktorý prichádza do nejakej rozľahlej krajiny a nie je vôbec vítaný. Nechal som sa ovplyvniť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po rôznych diskusiách som sa snažil túto ženu spoznať. Nemal som na začiatku nejakú príležitosť ale jedného dňa to prišlo. Mal som strach sa ozvať. No ozval som sa. Po rôznych rozhovoroch som spoznal múdru ženu, ktorá má veľké srdce. Viem, že to je žena ktorá rozmýšľa a nie je hlúpa. Je to diplomatická duša, ktorá je ľudská a obyčajná ako každý iný človek na tomto svete. Vie sa smiať a ako. Keď sa smeje, oči má ako veselé skákajúce maliny. Má oči, nos, ústa dve nohy a dve ruky ako každý iný človek. Všimol som si pri nej, že keď niečo povie , tak veľmi porozmýšľa a málokto ju niekedy pochopí. Vyžaruje z nej prísnosť, ale nie je taká. Len to vyžaruje. Je to múdra žena, ktorá má určené priority a hodnoty. Ľudia sa jej boja, pretože je úprimná a pozná rôzne problémy, kde vie navrhnúť múdre riešenie. Myslím si, že je niekedy neakceptovaná, a to len pre hlúpych ľudí. Uvedomil som si že prvý dojem a slová mojich priateľov neboli adekvátne a férové. Spoznal som človeka. Som rád že mám práve túto " neznámu " ženu vo svojom blízkom okolí, pretože viem, že keď potrebujem pomoc, rada mi pomôže. Som nesmierne rád, že ju mám. Stačí sa s človek len porozprávať a verte že človeka spoznáte hneď po prvom slove. Neverte nikdy nikomu a nikdy neopisujte iných ľudí. Nie sme tu od toho aby sme boli tí, ktorí budú rozprávať o niekom. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Viem že budete čítať tento blog. Rád by som Vám povedal, že aj napriek tomu, že som vo vás videl skrytého dobrého človeka na prvom stretnutí, som rád že som spoznal ženu, ktorá vie smerodajne usmerniť a vie byť ľudská.

Prv spoznajte človeka a potom súďte. Paľikerav ! 

Michal Sivák

Michal Sivák

Bloger 
  • Počet článkov:  31
  •  | 
  • Páči sa:  13x

Ahojte ! Som Róm. Verím že nemáš nejaký predsudok a že si veľmi rád prečítaš môj blog. Ak ťa to zaujme a niečo v tebe daný blog aj vyvolá,napíš mi na facebook. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu