Nie som učiteľ národov, či nejaký SUPERMAN vo vzdelávaní, ktorý dokáže svojim plášťom naplniť detské hlávky nejakým učivom. Ale ak si niekto myslí, že zadať žiakovi úlohy na 6-8 hodín a nechať ho po večeroch pracovať dlho na úlohách je dnešné riešenie, prosím zabudnite na to !
Viem určite povedať, že suchý výklad nie je záchrana a nie je to môj štýl. Niekde som čítal, že sme žiakov zahltili prepisovaním poznámok z nahratého ZOOM videa. Kde sme ? To sme sa ešte nenaučili, akým spôsobom vzdelávať ?
Každý z Vás hľadá spôsob ako sa dostať k deťom. Je to náročné, zdĺhavé a hlavne komplikované. Vždy som si myslel, že sme dostatočne technicky vybavení, že technika (PC, notebook) nie je problém, ale ako vidím JE to PROBLÉM! Či sa decká dostanú do školy, to nevie povedať ešte nik, samotná pandemická situácia má sínusoidný charakter, ale neprestávajme zúfať.
Pochopme, že decká potrebujú niečo iné, nie naše excelové tabuľky, nie naše predpoklady a naše vízie. Dbajme na individualitu a rozmanitosť. Hľadajme inovatívne spôsoby, ako vzdelávať naše decká. Dajme im priestor na bádanie, skúmanie a hlavne na ich samotný rozvoj. Decká potrebujú objavovať, chápať a hlavne chcieť to robiť.
Nezabúdajme na tých zraniteľných - deti zo SZP, ktorým sa prísun informácií dostáva málo. Niekde už je cítiť, že túto koronu berú decká ako prázdniny. Už sme v tom skoro celý rok, tak prosím nepodporujme lenivosť, pretože nábeh do školy bude pre ne ešte náročnejší, ako si myslíme. Mobilné telefóny či prístup k internetu ani zďaleka nie sú samozrejmosťou, ako sme na to zvyknutí my. Súčasná situácia teda pre mnohých z nich znamená, že sa na dlhú dobu ocitli úplne mimo vzdelávacieho procesu.